S'ha escollit treballar la subàrea VESTITS segons "el inventario de desarrollo . Batelle" especificament en la habilitat A32 s'abotona i desembotona els botons sense ajuda.
L'objectiu referent a l'habilitat citada és:
Col·locar-se i traure`s peces de roba amb botons i cremalleres
PROGRAMA INDIVIDUALITZAT.
La planificació
del programa individualitzat respecte
l'objectiu consta de:
1. Preparació
del material
2. Prova
pre-test.
3. Procediment
a seguir
MATERIAL.
Consta de trossos de tela que contenen botons cosits de diferents tamanys amb els seus respectius traus.També, consta de cremalleres de diferents tamanys segons el clip d'agafar per obrir-les.
Tot el
material es presenta graduat de de tamany gran
a petit (botons. traus, cremalleres)
per facilitar l'aprenentatge de més fàcil a mès difícil.
Altre
material per utilitzar són jaquetes, jerseis que utilitze Maria.
PROVA PRE-TEST.
1.
Un tros de tela amb botons grans amb els seus traus corresponents es col·loca damunt la taula de treball de
Maria just davant d'ella.
2.
Ha de desembotonar -ho sense donar-li cap pauta .
3.
Ha d'embotonar els botons del tros de
tela.
Mentre Maria desembotona i embotona gravem tot allò
que fa
4.
Gravació de l'execcució de les accions
Així
obtenin la mostra real , el punt de partida per pautar l'aprenentatge sense errades.
5-Visualització
de la gravació per anatlizar la tasca en petits passos.
PROCEDIMENT A SEGUIR :
Els passos presentats a continuació són el
resultat de l'anàlisi de tasques producte de la prova pre-test realitzat ( punt
5 de l'apartat d'abans).
La primera feina es desembotonar.
1. Observar
el pictograma corresponent a la tasca. Agafar el material corresponent.
2. Col·locar
damunt la taula , el tros de tela amb botons passats/embotonats corresponent i
davant d'ella.
3.
A continuació, em col·loque darrera de Maria per agafar-li les mans, ubicant la
meva dreta damunt de la seva dreta i l'esquerra amb l'esquerra.
4.
Amb ajuda física faig que sujecte un
tros/part de la tela amb la mà dreta i que agafe el botó amb els dits polze i
índex de la mà esquerra.
5.
Amb la mà dreta estirem una mica el tros de tela cap a la dreta per aconseguir
obrir un poc el trau. A la vegada, el botó que tenim agafat amb els dits ,
l'espitgem fins introduir-lo/ passar-ho pel trau. Es recomana un reforçament
verbal positu cada vegada que ho faci bé.
6.
Una vegada passat el botó pel trau ha de sujectar amb la mà esquerra, el tros
de tela que conté el trau i, amb la dreta sujecta el botó o deixa el tros de
tela damunt la taula.
7.Repetició
de cada pas fins oferint l'ajuda física
necessària (col·locant mà damunt de la seva mà ; posicionant-la damunt sense
tocar-la, és per oferir-li ajuda ràpidament si cal)
Ja
tenim els botons despassats, aleshores hem d'embotonar. Nota, cada vegada que hem treballat una vegada finalitzada la primera feina Maria passa a la 2na, que detalle a continuació.
La segona feina és embotonar
8.
Amb ajuda física, des de la posició de darrera i col·locant la mà esquerra damunt la
seva esquerra i igual amb la mà dreta.
9.Dirigim
primer, l'atenció cap el botó sujectant-lo amb
els dits polze i índex de la mà dreta. I , després cap el trau.
10.
Amb la mà esquerra agafem el tros de tela que conté el trau i passem el dit polze i índex ( o sols índex o tres dits) per dins
del trau . Després l'ajudem apropar la
tela al botó per agafar-lo utilitzant
el polze i índex.
11.
Els dits polze i índex de la mà dreta espitgem el botó per passar-lo a través
del trau.
12.Una
vegada passat el botó pel trau hem finalitzat. Immediatament rep un reforçament
verbal per realitzar bé la tasca.
13.
Indicar gestualment "SE ACABO". Guardar el pictograma al sobre de
"SE ACABO" i el tros de tela
a la capsa de guardar.
CRITERI DE LOGRO
Quan
embotone i desembotene amb un 90 % d'encert és generalitzarà a altres entorns
(casa) i amb altres materials per
exemple diferents tipus de botons amb diferents peces de roba, amb la roba
col·locada , sense col:locar...
No hay comentarios:
Publicar un comentario